مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 10:352020-10-28سياسي

نهضت ها و قیام ها در ایران بستر ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد


نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نهضت ها و قیام ها در ایران بسترسازی شکل گیری انقلاب اسلامی شد، گفت: نهضت جنگل مقدس بود و این دلیل ماندگاری آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله رسول فلاحتی ظهر چهارشنبه در جلسه اعضای قرارگاه کنگره میرزا کوچک جنگلی در دفتر نمایندگی ولی فقیه گیلان در رشت بر ضرورت احیای شخصیت منطقه ای، کشوری و بین المللی تأکید کرد.

وی دلیل شکل گیری نهضت ها و قیام ها را حفظ اسلام و مبارزه با ظلم عنوان کرد و گفت: نهضت ها و قیام ها در ایران بستر ساز شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه رمز ماندگاری نهضت جنگل مقدس بودن این نهضت بود، افزود: شکل گیری و فعالیت این نهضت هم در داخل و هم در خارج از ایران تأثیرات فراوانی داشته است.

ضرورت توجه به مقدس بودن نهضت جنگل وی با بیان اینکه این نهضت انگیزه ای برای حرکت انقلابی امام خمینی (ره) و مورد حمایت ایشان نیز بود، تصریح کرد: نهضت جنگل یکی از ایام الله های انقلاب اسلامی محسوب می شود که هر کسی بخواهد به این نهضت بپردازد باید به مقدس بودن آن نیز اشاره کند.

آیت الله فلاحتی خروج این نهضت از ساحت مقدس خود را خطرناک عنوان و بیان کرد: هر امری که منجر به حفظ این جایگاه مقدس شود باید از سوی متولیان مربوطه مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نهضت ها و قیام ها در ایران بستر ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد

نهضت ها و قیام ها در ایران بستر ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد