مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 09:402020-10-28اقتصادي

کرونا به گردشگری آذربایجان غربی بیش از 1100 میلیارد ریال خسارت زد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کرونا 1124 میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی استان خسارت وارد کرده است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: کرونا 1124 میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری، سرمایه گذاری و صنایع دستی استان خسارت وارد کرده است.

جلیل جباری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدها و اماکن اقامتی، هتل ها تعطیل شده و سرمایه گذاری در این حوزه دچار مشکل شده است، افزود: از این میزان 538 میلیارد ریال خسارت مربوط به حوزه گردشگری، 500 میلیارد ریال حوزه سرمایه گذاری و مابقی مربوط به حوزه های صنایع دستی و میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: این میزان خسارت از اوایل شیوعکرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون به مجموعه فعالان گردشگری اعم از هتل دارها، آژانس های مسافرتی، واحدهای بوم گردی، مؤسسات آموزشی و راهنمایان گردشگری که به نوعی در این حوزه فعالیت دارند وارد شده است.

جباری از تعدیل 579 نیرو در بخش های صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: سال گذشته، میانگین اشغال هتل های استان 60 درصد بود ولی امسال با شیوع کرونا خسارت های چشمگیری را در این بخش شاهد بودیم به طوری که این میزان به کمتر از 10 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا به گردشگری آذربایجان غربی بیش از 1100 میلیارد ریال خسارت زد

کرونا به گردشگری آذربایجان غربی بیش از 1100 میلیارد ریال خسارت زد