مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 09:252020-10-28دانش

اولویت های توسعه روابط ایران و چین در حوزه آموزش عالی اعلام شد


قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: موضوعات نیروی انسانی، هوش مصنوعی و شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نوآورنه برای توسعه روابط ایران و چین در حوزه آموزش عالی اولویت دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه 137 شورای ستاد نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا با موضوع بررسی روابط علم و فناوری ایران و چین و واگذاری اختیار پذیرش دانشجوی دکتری به دانشگاه ها برگزار شد.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه کشور چین به عنوان کشور هدف برای توسعه همکاری های کشورمان مطرح است، گفت: درحال حاضر 1600 دانشجوی ایرانی عمدتاً در مقطع دکتری در کشور چین مشغول به تحصیل هستند.

همچنین 300 دانشجوی چینی در ایران تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: مرکز چین شناسی در سال 1398 در دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شده و کرسی های زبان فارسی و زبان چینی در دو کشور فعال هستند.

رییس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم افزود: حدود 2 سال پیش با نامه وزارت امور خارجه جرقه شروع همکاری های ایران و چین در حوزه آموزش عالی در وزارت علوم زده شد که در این راستا نظرات دانشگاه های مختلف و معاونین وزارتخانه در این زمینه دریافت و گزارش های جلسات در چارچوب سند روابط بین الملل ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت های توسعه روابط ایران و چین در حوزه آموزش عالی اعلام شد

اولویت های توسعه روابط ایران و چین در حوزه آموزش عالی اعلام شد