مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 06:052020-10-28پزشكي

پنی سیلین در درمان کرونا موثر است؟


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پنی سیلین یک آنتی بیوتیک ضد باکتریایی است، گفت: استفاده از این دارو هیچ تاثیری در درمان بیماری کرونا ندارد.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به خطرات بسیار درمان خودسرانه کرونا، گفت: افراد باید با مشاهده علائم مشابه کرونا حتما به پزشک مراجعه کرده و از خوددرمانی اجتناب کنند.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به محض مشاهده علائم مشابه کرونا اقدام به مصرف خودسرانه انواع آنتی بیوتیک‌ها و به ویژه پنی سیلین می کنند، این درحالی است این نوع آنتی بیوتیک تاثیری در درمان بیماری کرونا که یک بیماری ویروسی است، ندارد.

محمدی تصریح کرد: آنتی بیوتیک ها به دو دسته ضدویروسی و ضدباکتریایی تقسیم بندی می شوند و در درمان بیماری کرونا و آنفلوآنزا که بیماری ای ویروسی هستند، آنتی بیوتیک های ضد باکتریایی مانند پنی سیلین کاربردی ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نسبت به استفاده خودسرانه از آمپول دگزامتازون هم هشدار داد و افزود: برخی افراد هم با مشاهده علائم مشابه کرونا، اقدام به تزریق این نوع دارو می کنند و این درحالی است که دگزامتازون با تضعیف سیستم ایمنی بدن تنها به قوی‌تر شدن کرونا و شدت علائم آن کمک می‌کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنی سیلین در درمان کرونا موثر است؟

پنی سیلین در درمان کرونا موثر است؟