مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 05:552020-10-28اقتصادي

جولان دلالان دام در بازار گرانی نهاده ها


چند ماهی می شود که گرانی نهاده های دام به معضلی جدی برای دامداران در کشور تبدیل شده است، مشکلی که نه تنها موجب سوء استفاده دلالان شده بلکه بنا به گفته فعالان این عرصه قاچاق دام به آن سوی مرزها را نیز در پی داشته است.

- شهرستان کاشمر نیز از این مشکل مبرا نبوده و گرانی نهاده ها موجب جمع آوری بسیاری از گاوداری ها و ورشکسته شدن دامداران شده است.

هادی نستری یکی از همان دامداران کاشمری است که توانست چند سال قبل 30 گاو شیری را خریداری و پرورش دهد اما چند هفته گذشته مشکلات و گرانی نهاده ها او را ناخواسته مجبور به فروش تمامی دام هایش نمود.

او معتقد است؛ اگر سال گذشته سرمایه اش را به سمت خرید ملک برده بود، امروز آن را بیش از سه تا چهار برابر کرده بود و حالا مجبور نبود به ازای هر گاو 5 میلیون تومان ضرر را به جان بخرد.

این دامدار ورشکسته عنوان می کند: کمبود و گرانی نهاده های دامی و علوفه از یک طرف و از سویی دیگر قیمت های ناعادلانه گوشت و شیر در بازار فضایی را به وجود آورده که فعالیت در صنعت دامداری فاقد توجیه اقتصادی است.

مجید قرایی، یکی دیگر از دامدارانی است که به دلیل گرانی نهاده ها حاضر شده گاوهای خود را به همان قیمت یک سال قبل بفروشد اما کسی خریدار دام‎هایش نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان دلالان دام در بازار گرانی نهاده ها

جولان دلالان دام در بازار گرانی نهاده ها