مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 05:052020-10-28پزشكي

توصیه هایی برای شرایط وارونگی هوا


رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص وارونگی هوا، توصیه هایی برای مردم به منظور مقابله با این شرایط ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، شکراله سلمان‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر و در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر وارونگی هوا و افزایش میزان آلودگی آن ناشی از آلاینده‌ها در خوزستان به ویژه در شهرهای صنعتی اظهار کرد: در چنین شرایطی شهروندان سعی کنند حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند و در و پنجره‌ها را بسته نگه دارند چرا که وضعیت هوا به شدت خطرناک است.

وی افزود: زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی-عروقی، بیماران ریوی و سایر بیماران به خصوص بیمارانی که مشکل تنفسی دارند به هیچ عنوان از منزل خارج نشوند.

همچنین کودکان نیز به دلیل اینکه ساختار دستگاه تنفسی آنان به طور کامل تکامل نیافته در مواجهه با هوای آلوده به خصوص با غلظت بالای ذرات معلق دچار مشکل تنفسی می‌شوند.

ورزشکاران و عموم مردم باید از فعالیت‌های ورزشی در روزهای آلوده خودداری کنند زیرا با افزایش حرکت، بدن به اکسیژن بیشتری نیاز دارد و تنفس در هوای آلوده علاوه بر انباشت ذرات معلق در ریه، روند اکسیژن‌رسانی کافی در خون و بافت‌ها را نیز مختل می‌کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای شرایط وارونگی هوا

توصیه هایی برای شرایط وارونگی هوا