مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 04:502020-10-28سياسي

ثبت سکه ولیعهدی امام رضا (ع) در فهرست ملی ایران


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ثبت سکه ولی عهدی حضرت رضا(ع) ضرب نیشابور در فهرست آثار ملی ایران مورد موافقت شورای ملی کشور قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، ابوالفضل مکرمی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: مطالعات کارشناسی در مورد این سکه انجام و پس از این که از نظر ویژگی های فرهنگی، تاریخی و هنری واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی تشخیص داده شد فرآیند ثبت در فهرست آثار ملی ایران را طی کرده و به ثبت رسید.

وی با بیان این که همکاری سازنده و موثری بین موزه آستان قدس رضوی و میراث فرهنگی استان شکل گرفته است اظهار کرد: این اثر ارزشمند در موزه آستان قدس رضوی نگهداری می شود و دستورالعمل و آیین نامه های مرتبط با نگهداری و حفظ آثار تاریخی به رییس موزه ها و اسناد آستان قدس رضوی ابلاغ شده است.

همچنین مدیر دفتر ثبت آثار تاریخی – فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این باره گفت: پس از انتصاب امام علی بن موسی الرضا (ع) به ولی عهدی مأمون عباسی (خلافت: 194 تا 218ه.

ق) در تاریخ هفتم ماه رمضان سال 201هجری قمری، سکه های نقره(درهم) به این مناسبت و به نام آن حضرت در اصفهان، محمدیّه، فارس، مرو، نیشابور و سمرقند ضرب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سکه ولیعهدی امام رضا (ع) در فهرست ملی ایران

ثبت سکه ولیعهدی امام رضا (ع) در فهرست ملی ایران