مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 آبان 1399 ساعت 03:552020-10-28اقتصادي

وضعیت بحرانی تامین مواد اولیه تجهیزات پزشکی/چالش های ارز 4200 تومانی


رییس و اعضای هیات مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی کشور، وضعیت تامین مواد اولیه را بحرانی خواندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مجید روحی رییس هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ایران، با انتقاد شدید از دستگاه های دولتی که در مسیر حمایت از تولید و صادرات سنگ اندازی می کنند، گفت: حجم ارز مورد نیاز این حوزه 4.

6 میلیارد دلار است که اگر همین میزان تولید هم نبود، دولت باید 5 برابر این رقم را برای تأمین نیازهای کشور در این حوزه اختصاص می داد.

وی با عنوان این مطلب که تولید کنندگان داخلی حدود 70 تا 100 درصد کشور در حوزه تجهیزات پزشکی و…، را تأمین می کنند، افزود: حمایت اصولی از حوزه تجهیزات پزشکی باید در اولویت نخست قرار بگیرد.

روحی، مشکلات تولید کنندگان را گوشزد کرد و گفت: تحریم های بانکی باعث شده وظیفه پیگیری نقل و انتقالات ارزی بر عهده تولید کننده قرار بگیرد که همین مسائل، کار را سخت تر کرده است.

جلیل سعیدلو نایب رییس انجمن تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی ایران، گفت: اگر همین شرایط ادامه یابد، با کمبود مواد اولیه برای تولید مواجه خواهیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت بحرانی تامین مواد اولیه تجهیزات پزشکی/چالش های ارز 4200 تومانی

وضعیت بحرانی تامین مواد اولیه تجهیزات پزشکی/چالش های ارز 4200 تومانی