مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 23:302020-10-27ورزشي

نوشدارو بعد از مرگ سهراب می رسد؟


تصور کنید رسانه ها از ساختِ یک رمپ یا اصلا یک روگذر در چند متریِ سردر دانشگاه تهران خبر می دهند؛ رمپی که هم عرصه سردر دانشگاه را مخدوش می کند و هم باعث تخریبِ بخشی از نشانه های مهمِ دانشگاهی کشور می شود.

- حالا چندصد کیلومتر آن طرف تر از این دانشگاه یعنی در یکی از مهم ترین دانشگاه های استانی در کرمان این اتفاق در حال رخ دادن است، سردر دانشگاهی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و معمارش محمود حائری زاده در دهه 50 خورشیدی از فرانسه به کرمان رفت و آن را خلق کرد و درباره اش گفت حتی یافتن یک تیم آهن کار حرفه ای و معمار آجرکار ورزیده در کرمان کاری سخت و دشوار بوده است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از یک ماه از انتشار نخستین خبرها مبنی بر تعرض به عرصه و حریمِ سردر دانشکده فنی دانشگاه باهنر کرمان می گذرد؛ سردر تاریخی با طاق های موزون که البته در طول سال های گذشته بخش هایی از آن با نشانه های مشخص به طور کامل تخریب شدند.

در روزهای نخستِ مطرح شدن این اتفاق برخی از متولیانِ شهری از ثبت ملی نبودن این اثر خبر می دهند تا زمانی که رسانه ها اسناد ثبت ملی بودن آن را منتشر می کنند و آن ها از حرف قبلی خود برمی گردند.

در نهایت فریدون فعالی - مدیرکل میراث فرهنگی استان - در گفت وگو با رسانه های محلی بر ثبت ملی بودن اثر تاکید و اعلام می کند تحت هیچ شرایطی تخریب نخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشدارو بعد از مرگ سهراب می رسد؟

نوشدارو بعد از مرگ سهراب می رسد؟