مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 22:502020-10-27بين الملل

باز شدن پای هالووین به بام ایران


در دهه اخیر پای جشن های غربی از جمله ولنتاین، کریسمس و هالووین در برخی از شهرهای بزرگ کشور باز شده است، اما برگزاری چنین جشن هایی در شهر کوچکی از جمله شهر شهرکرد تا حدودی موجب تعجب است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری در دهه اخیر پای جشن های غربی از جمله ولنتاین، کریسمس و هالووین در برخی از شهرهای بزرگ کشور باز شده است، اما برگزاری چنین جشن هایی در شهر کوچکی از جمله شهر شهرکرد تا حدودی موجب تعجب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جشن هالووین یکی از فراگیرترین آیین های سنتی در کشور آمریکا و برخی از کشورهای غربی است، این جشن هرساله نهم آبان( سی و یکم اکتبر) برگزار می شود.

از آنجا که با فرارسیدن فصل سرما، مرگ و میر انسان ها در آن زمان بیشتر می شد، مردم در آن زمان باور داشتند که با برافروختن آتش و پوشیدن لباس های عجیب از پوست حیوانات و استفاده از صورتک های ترسناک یا قرار دادن سر بریده شده حیوانات بر روی سر خود می توانند ارواح سرگردان آن ها را از خود دور کنند و یا حداقل مانع از شناسایی خود توسط آن ها شوند، این تصور در آن زمان بیشتر ریشه در ترس این افراد از تاریکی داشت.

آن ها همچنین جلوی درب خانه خود برای ارواح نوشیدنی و غذا می گذاشتند تا مانع از ورود آن ها به خانه شوند و در مسیرهای مختلف نیز شمع یا مشعل های بزرگ روشن می کردند تا ارواح بتوانند راه خود ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باز شدن پای هالووین به بام ایران

باز شدن پای هالووین به بام ایران