مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 15:402020-10-27بين الملل

کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول بازداشت شد


دادگاهی در ترکیه یک کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول را به اتهام ارتباط با عوامل کودتای سال 2016 در این کشور بازداشت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دادگاهی در ترکیه امروز سه شنبه یک کارمند کنسولگری آمریکا در شهر استانبول را به اتهام کمک به جنبش مورد حمایت فتح الله گولن بازداشت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، ناظم مت جانتورک (Nazmi Mete Canturk) شهروند ترکیه ­ای شاغل در کنسولگری آمریکا، به اتهام کمک به گروه موسوم به فتو (FETO) به 5 سال و نیم زندان محکوم شده است.

این در حالیست که در ماه جولای نیز یک کارمند دیگر این کنسولگری به اتهام کمک به جنبش مذکور به 8 سال و نیم زندان محکوم شده بود.

گفتنی است در پی کودتای نافرجام 15 جولای سال 2016 در ترکیه آنکارا بارها تقاضای استرداد فتح الله گولن را به اتهام ساماندهی این کودتا به واشنگتن ارائه کرده است.

دولت ترکیه فتح الله گولن که هم اکنون در پنسیلوانیای آمریکا به سر می برد را مغز متفکر کودتای جولای سال 2016 در این کشور دانسته و تلاش های بسیاری را برای استرداد وی از آمریکا به انجام رسانده؛ اقداماتی که تاکنون نتیجه ای دربر نداشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول بازداشت شد

کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول بازداشت شد