مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 15:152020-10-27اقتصادي

درآمد 12 میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد از صنعت نوغان داری


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به رشد 30 درصدی میزان تولید پیله ابریشم توسط مددجویان اشاره کرد و گفت:خانواده های کمیته امداد 12میلیارد و 500 میلیون از نوغان داری کسب کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حجت الله عبدالملکی با اشاره به افتتاح فاز نخست بزرگترین توتستان کشور برای نوغان داری و تولید کرم و نخ ابریشم توسط مددجویان کمیته امداد در استان گلستان، گفت: سال گذشته سه هکتار از فاز نخست این مزرعه که کل آن 50 هکتار است، کشت شد و در حال حاضر به بهره برداری رسیده است و امیدواریم فاز دوم مجموعه 15 هکتار است امسال به زیر کشت برود تا در سال آینده به محصول نهایی برسد.

وی افزود: جهاد کشاورزی تأمین نهال برای این توستان را تقبل کرده است و اگر این اتفاق بیفتد، شاید بتوانیم تمام 47 هکتار باقی مانده را به زودی کشت کنیم و سال آینده از تمام مزرعه بهره برداری کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد مهمترین مانع برای توسعه پرورش کرم ابریشم و تولید نخ را کمبود نهال مناسب دانست و ادامه داد: سال گذشته حدود 138 تن پیله سبز توسط 2500 خانواده تحت حمایت کمیته امداد تولید شد.

عبدالملکی تاکید کرد: برای توسعه این صنعت نیاز به یک توتستان مرکزی داریم تا هم بتوانیم قلمه تولید کنیم و هم برگ توت را در اختیار خانواده های تحت حمایت قرار دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 12 میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد از صنعت نوغان داری

درآمد 12 میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد از صنعت نوغان داری