مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 13:452020-10-27پزشكي

ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا توسط زنان باردار، ابتلا به تب بالا در دوران بارداری، به ویژه سه ماهه اول بارداری را عاملی مهم در بروز ناهنجاری های جنینی دانست.

- دکتر عبدالرسول همتی سه شنبه 6 آبان در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با آغاز فصل پاییز و افزایش احتمال شیوع آنفلوآنزا، واکسیناسیون مادران باردار در مقابل این بیماری انجام می شود.

امسال هم برای واکسیناسیون حدودا 15 هزار نفر از اعضای این گروه هدف برنامه ریزی شده است.

او با یادآوری اینکه تلقیح واکسن، نشانه های بیماری آنفلوآنزا را در زمان ابتلا کاهش می دهد، گفت: دریافت واکسن آنفلوآنزا به طور متوسط، 40 درصد خطر بستری شدن مادران باردار به دلیل عوارض ابتلا به آنفلونزای فصلی را کاهش می دهد.

همتی ادامه داد: در هر زمان از بارداری، احتمال ابتلا به آنفلوآنزا وجود دارد و عوارض مادری و جنینی آن دور از ذهن نیست، به طوری که تب بالا، به عنوان شایع ترین علامت بیماری آنفلوآنزا به ویژه در سه ماهه نخست بارداری، خطر ناهنجاری جنین را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه دریافت واکسن آنفلوآنزا در دوران بارداری بی خطر بوده و در صورت بارداری در فصل شیوع آنفلوآنزا و بدون در نظر گرفتن هفته های بارداری، تزریق واکسن نیز مانعی ندارد، افزود: واکسیناس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار

ضرورت دریافت واکسن آنفلوآنزا برای زنان باردار