مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 13:102020-10-27سياسي

حفظ امنیت مرزهای کشور جزو خطوط قرمز وزارت امور خارجه است


معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به پیگیری موضوع امنیت مرزنشینان شهرستان خداآفرین گفت: حفظ امنیت مرزهای کشور جزو خطوط قرمز وزارت امور خارجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عباس عراقچی ظهر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از نوار مرزی شهرستان خداآفرین به خبرنگاران گفت: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی جزو اصول خدشه ناپذیر وزارت امور خارجه است.

وی با اشاره به اینکه امنیت مرزهای جمهوری اسلامی ایران غیرقابل اغماض است، ادامه داد: درپی جنگ قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان یک سری مشکلات برای مرزنشینان کشورمان پیش آمده است که پیگیر این موضوع هستیم و دیدارهای مختلفی در این خصوص خواهیم داشت.

عراقچی با تاکید بر اینکه درباره حفظ امنیت مرزها به هیچ وجه کوتاه نمی آییم، ادامه داد: این موضوع باعث نگرانی ما شده و به لحاظ سیاسی و مرزی در حال پیگیری این مسئله هستیم.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه سپس در خصوص استفاده از سدهای مرزی نیز گفت: باید از سدهای مرزی به طور مشترک به نحوی بهره برداری شود که هیچ تهدیدی متوجه مناطق مرزی نشود.

وی سپس در خصوص سدهای مرزی خداآفرین و قیزقلعه سی نیز گفت: ایران به تفاهم نامه با جمهوری آذربایجان در مورد ساخت و بهره برداری از سدهای مرزی خداآفرین و قیزقلعه سی پایبند است و هرگونه تغییری در بهره برداری از این سده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ امنیت مرزهای کشور جزو خطوط قرمز وزارت امور خارجه است

حفظ امنیت مرزهای کشور جزو خطوط قرمز وزارت امور خارجه است