مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:052020-10-27سياسي

شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر قصد شکایت از مجله شارلی ابدو را دارد


شورای حکمای مسلمان اهانت برنامه ریزی شده به پیامبر اسلام و به سخره گرفتن مقدسات مسلمانان را محکوم کرده و به شدت با توجیه این مساله با آزادی بیان مخالفت کرد.

- شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر قصد شکایت از مجله "شارلی ابدو" را دارد شورای حکمای مسلمان اهانت برنامه ریزی شده به پیامبر اسلام و به سخره گرفتن مقدسات مسلمانان را محکوم کرده و به شدت با توجیه این مساله با آزادی بیان مخالفت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت البلاد، شورای حکمای مسلمان به ریاست احمد الطیب، شیخ الازهر در نشستی به ریاست شخص او تصمیم گرفت یک کمیته حقوقی و بین المللی کارشناسان برای طرح شکایت قضایی علیه مجله فرانسوی شارلی ابدو تشکیل دهد.

الطیب در این نشست با تاکید بر محکومیت شدید قتل ساموئل پتی، معلم فرانسوی و حمله با چاقو و اقدام به قتل دو زن مسلمان در نزدیکی برج ایفل اظهار کرد: تمامی این حوادث در واقع تروریسمی نفرت انگیز است حال عامل آنها و یا انگیزه آنها هر چه می خواهد، باشد.

اعضای این شورا نیز مخالفت شدید خود را با استفاده از عنوان آزادی بیان برای اهانت به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات دین اسلام اعلام و تاکید کردند: آزادی بیان باید در چارچوب مسؤولیت اجتماعی که از حقوق دیگران حفاظت کرده و اجازه معامله با ادیان در بازارهای سیاسی و تبلیغات انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر قصد شکایت از مجله شارلی ابدو را دارد

شورای حکمای مسلمان به ریاست شیخ الازهر قصد شکایت از مجله شارلی ابدو را دارد