مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 11:052020-10-27پزشكي

نوع حاد ویروس کرونا در کمین افراد چاق


رییس ترجمان دانش انستیتو تحقیقات تغذیه کشور، گفت: چاقی باعث افزایش خطر ابتلا به نوع حاد ویروس کرونا می شود و خطر بستری شدن را تا سه برابر افزایش می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایمنا، مرجان عجمی در خصوص اینکه همه گیری ویروس کرونا تبدیل به یک چالش جهانی شده و گسترش سریع بیماری باعث مرگ بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شده است، اظهار کرد: چاقی، یک علل زمینه‌ای مهم برای ابتلاء به کرونا و بیماری‌های دیگری مثل فشار خون، اختلال در چربی‌های خون مانند کلسترول، تری گلیسیرید، دیابت نوع 2، بیماری‌های عروق کرونری، سکته‌ها، بیماری‌های کیسه صفرا، سرطان و استئوآرتریت است.

وی ادامه داد: افرادی که چاق هستند و یا سایر مشکلات متابولیکی مانند دیابت و فشار خون بالا دارند، بیشتر از دیگران نیاز به بستری شدن در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا دارند.

چاقی باعث افزایش خطر ابتلاء به نوع حاد ویروس کرونا می‌شود و خطر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ویروس کرونا را تا سه برابر افزایش می‌دهد.

عجمی چاقی را موجب کاهش عملکرد سیستم ایمنی، کاهش ظرفیت ریه و دشواری تهویه هوا دانست و تصریح کرد: با افزایش شاخص توده بدنی، خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا افزایش می‌یابد و همچنین تحقیقات نشان داده‌اند که چاقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوع حاد ویروس کرونا در کمین افراد چاق

نوع حاد ویروس کرونا در کمین افراد چاق