مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 09:552020-10-27اقتصادي

جزییات طرح آزادسازی قیمت خودرو/ قیمت پرتیراژها دستوری باقی می ماند


دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو گفت: در طرح جدید قیمت گذاری خودرو، آزادسازی قیمت نیمی از خودروها مطرح است اما رانت خرید پرتیراژها همچنان باقی خواهد ماند.

- آرش محبی نژاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با تشریح جزییات جلسات مربوط به شیوه جدید قیمت گذاری خودروها با محوریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، اظهار داشت: جلساتی برای بازنگری در نحوه قیمت گذاری خودروها برگزار شده که ما نیز به عنوان نماینده قطعه سازان در این جلسات حضور داشته ایم.

وی ادامه داد: موضوع مورد بحث این است که خودروهایی که تولید انبوه دارند و قیمتشان نسبت به بقیه خودروها پایین تر است کماکان مشمول قیمت گذاری دستوری می شوند ولی خودروهای با تیراژ پایین تر و قیمت بالاتر توسط خودروسازان قیمت گذاری خواهند شد.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان تصریح کرد: ما با هر شیوه ای که باعث ایجاد توازن بین قیمت نهاده های تولید و خودرو شود، موافقیم زیرا در حال حاضر تعادل مناسبی بین قیمت نهاده های تولید و محصول نهایی وجود ندارد، از بالا دست گرفته که شامل تولیدکنندگان مواد اولیه می شود و عمدتا دولتی هستند، تا پایین دست که شامل خودروسازان می شود و بخشی از سهام آنها به دولت اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات طرح آزادسازی قیمت خودرو/ قیمت پرتیراژها دستوری باقی می ماند

جزییات طرح آزادسازی قیمت خودرو/ قیمت پرتیراژها دستوری باقی می ماند