مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 08:502020-10-27دانش

هوافضا، پیشگام در میان رشته های مهندسی


عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه فنی حرفه ای مشهد گفت: از لحاظ روانشناسی افرادی که ویژگی هایی مانند تعهد، منطق و ریاضیات دارند، افرادی هستند که برای تحصیل در رشته هوافضا مناسب اند.

- ایسنا/خراسان رضوی عضو هیأت علمی گروه برق دانشگاه فنی حرفه ای مشهد گفت: از لحاظ روانشناسی افرادی که ویژگی هایی مانند تعهد، منطق و ریاضیات دارند، افرادی هستند که برای تحصیل در رشته هوافضا مناسب اند.

وحید بهلوری درگفت وگو با ایسنا در رابطه با معرفی رشته دانشگاهی مهندسی هوافضا، اظهار کرد: رشته هوافضا یکی از رشته های زیر شاخه مهندسی است که در دانشگاه های معتبر دنیا در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درحال تربیت دانشجو هستند.

رشته هوافضا در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای 5 گرایش است که شامل گرایش سازه، پیشرانش یا جلوبرندگی، آیرودینامیک، دینامیک پرواز و مهندسی فضایی می شود.

وی با اشاره به اینکه رشته هوافضا معمولا به دو حوزه عمده هوایی و فضایی تقسیم می شود ، افزود: حوزه هوایی مربوط به ارتفاع 100کیلومتری از سطح کره زمین و حوزه فضایی به فاصله بیش از 100کیلومتر نسبت داده می شود.

در نتیجه پرنده هایی که زیر 100 کیلومتر هستند مانند هواپیما، هواپیمای بدون سرنشین یا پهبادها، بالن ها، موشک ها، ریز پرندگان و بالگرد، پرنده های هوایی محسوب شده و پرنده‎


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوافضا، پیشگام در میان رشته های مهندسی

هوافضا، پیشگام در میان رشته های مهندسی