مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 22:152020-10-26بين الملل

نقش پررنگ پهپادها در عملیات عمرانی


در چند سال گذشته، پیشرفت در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین/ پهپاد کاری کرده است که دیگر انسان ها به آنها دیگر فقط به چشم یک اسباب بازی با فناوری پیشرفته نگاه نمی کنند بلکه از آنها در کارهای پیچیده نیز استفاده می کنند.

- در چند سال گذشته، پیشرفت در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین/ پهپاد کاری کرده است که دیگر انسان ها به آنها دیگر فقط به چشم یک اسباب بازی با فناوری پیشرفته نگاه نمی کنند بلکه از آنها در کارهای پیچیده نیز استفاده می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوسیویل اینجینیر، پژوهشگران آمریکایی باور دارند که پهپادها می توانند ابزار ارزشمندی برای تعیین میزان آسیب دیدگی ساختمان ها پس از بلایای طبیعی باشند.

مدت زیادی از طوفان لاورا (Hurricane Laura) در آمریکا نگذشته بود که مردم، پهپادها را به پرواز درآوردند تا آسیب ها را ثبت کنند و سپس، ویدئوهای ضبط شده را در رسانه های اجتماعی منتشر کردند.

پژوهشگران دانشگاه کارنگی ملون (CMU) باور دارند که این ویدئوها می توانند منابع ارزشمندی برای ارزیابی سریع آسیب ها باشند.

به گفته محققان تصویربرداری ماهواره ای، جزییات کافی را فراهم نمی کند و آسیب را فقط از زاویه دید عمودی نشان می دهد اما پهپادها می توانند اطلاعات را از نزدیک و از چندین زاویه دید جمع آوری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش پررنگ پهپادها در عملیات عمرانی

نقش پررنگ پهپادها در عملیات عمرانی