مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 21:402020-10-26پزشكي

سنگ هایی که به تنها سازندگان دستگاه ایرانی تنفس مصنوعی پرتاب شد


دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی شاید حیاتی ترین وسیله مورد نیاز در مدیریت بیماری کووید-19 است و این دستگاه­ می ­تواند بیماران را هنگامی که دیگر به تنهایی قادر به تنفس نباشند، - ایسنا/اردبیل دستگاه ونتیلاتور یا تنفس مصنوعی شاید حیاتی ترین وسیله مورد نیاز در مدیریت بیماری کووید-19 است و این دستگاه­ می ­تواند بیماران را هنگامی که دیگر به تنهایی قادر به تنفس نباشند، از مرگ نجات دهد؛ حالا دستگاهی با چنین کاربردی اما ارزان تر و در دسترس تر توسط پژوهشگران اردبیلی، طراحی و ثبت اختراع دستگاه تنفس مصنوعی غیر تهاجمی BIPAP  توسط محققان مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی انجام شده است.

حسین واثقی دکتری فیزیولوژی تولید مثل، عضو بنیاد ملی نخبگان، دانشجوی نمونه کشور ، فناور برتر استان اردبیل، کارآفرین جوان کشور، مشاور نوآوری مراکز علم و فناوری استان اردبیل و مجری پروژه ساخت دستگاه تنفس مصنوعی است.

سیامک جمالی نیز محقق پسادکتری دانشگاه تبریز، عضو بنیاد ملی نخبگان و مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان کیان زیست یاخته ایرانیان است که به همراه دکتر واثقی، موفق به ثبت اختراع دستگاه تنفس مصنوعی شده اند.

این دو جوان محقق و پژوهشگر به ایسنا خاطرنشان کردند؛ تیم ما به فکر طراحی دستگاه متفاوت تری بود تا به جای حجم، بر فشار تمرکز داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنگ هایی که به تنها سازندگان دستگاه ایرانی تنفس مصنوعی پرتاب شد

سنگ هایی که به تنها سازندگان دستگاه ایرانی تنفس مصنوعی پرتاب شد