مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 21:252020-10-26سياسي

تحقق رویای خودروهای خودران در مراحل پایانی


تسلا از نسخه هوشمند خودران برای خودروهای خود رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اتوکار، خودروسازی تسلا که در حال حاضر پیشتاز عرصه خودروهای خودران در جهان است اعلام کرد از نرم افزاری رونمایی کرده است که امکان هدایت کامل خودرو بدون نیاز به راننده را میسر کرده است.

این نسخه که به نسخه بتا معروف است در مرحله اول در اختیار تعدادی از افراد منتخب که دارای تخصص کافی در زمینه خودرو هستند قرار می گیرد.

به وسیله این امکان، خودرو بدون نیاز به راننده قادر به جهت یابی مسیر، تشخیص خودروهای دیگر و موانع و هم چنین چرخش به چپ و راست خواهد بود.

با این حال از آنجا که نسبت به عملکرد این سیستم اطمینان خاطر 100 درصدی وجود ندارد به رانندگان توصیه شده است دست خود را از روی فرمان بر ندارند و تمرکز بیشتری به مسیر داشته باشند تا در صورت تشخیص غلط سیستم وارد عمل شده و هدایت خودرو را در دست گیرند.

این مساله به ویژه در پیچ های تند، تقاطع های شهری و مسیرهای باریک اهمیت بیشتری دارد.

تسلا هنوز زمان بندی دقیقی از رونمایی کلی از سیستم خودران خود ارایه نداده اما ایلان ماسک- بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت گفته است کار به روزرسانی این سیستم هوشمند با نهایت دقت و احتیاط پیش می رود و نباید انتظار داشت به زودی از این سیستم در مقیاس وسیع استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق رویای خودروهای خودران در مراحل پایانی

تحقق رویای خودروهای خودران در مراحل پایانی