مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:252020-10-26بين الملل

مذاکره روسیه با عراق درباره تقویت همکاری امنیتی با ایران


فرستاده رییس جمهور روسیه در دیدار با مقامات عراقی درباره فعال سازی نقش مرکز چهارجانبه تبادل اطلاعات و همکاری های امنیتی ایران، عراق، روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رییس جمهور روسیه با سفر به عراق با نخست‌وزیر و مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که الاعرجی امروز میزبان لاورنتیف و هیئت همراه او بود.

بر اساس این بیانیه، الاعرجی در این دیدار ضمن تاکید بر اینکه عراق موضع حمایتی روسیه را در جنگ علیه داعش فراموش نمی‌کند، افزود: «دولت الکاظمی بر اصل گفتگو متکی است و از همین رو به موضع روسیه برای حل و رفع مشکلات منطقه امید دارد، زیرا منطقه اصلا تحمل جنگ‌های جدیدی را ندارد».

مشاور امنیت عراق بر آمادگی کشورش برای همکاری در همه زمینه‌ها به منظور حفظ منافع دو کشور و حمایت از ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

لاورنتیف نیز به نوبه خود بر وجود فرصت برای فعال‌سازی نقش مرکز چهارجانبه (مرکز امنیتی چهارگانه مبارزه با تروریسم) تاکید کرد و گفت که مواضع روسیه با عراق در موضوع همکاری همه جانبه به خصوص در زمینه امنیت ملی عر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره روسیه با عراق درباره تقویت همکاری امنیتی با ایران

مذاکره روسیه با عراق درباره تقویت همکاری امنیتی با ایران