مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 20:252020-10-26دانش

ناسا در ماه آب پیدا کرد


تلسکوپ ناسا شواهد قطعی از وجود آب را در ماه کشف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ناسا، سرانجام یک تلسکوپ ناسا موسوم به سوفیا (SOFIA) توانسته است برای اولین بار مولکول های آب را در سطح کره ماه بیابد.

تلسکوپ سوفیا (SOFIA) که مخفف کلمات رصدخانه استراتوسفری ناسا برای نجوم مادون قرمز است، برای اولین بار، وجود آب را در سطح ماه تأیید کرد.

این کشف نشان می دهد که آب ممکن است در سطح ماه توزیع شده باشد و وجود آن محدود به مکان های در سایه و سرد و زیرسطحی ماه نیست.

سوفیا مولکول های آب(H2O) را در دهانه کلاویوس (Clavius)؛ یکی از بزرگترین دهانه های قابل مشاهده از زمین واقع در نیمکره جنوبی ماه کشف کرده است.

مشاهدات قبلی از سطح ماه، نوعی هیدروژن را شناسایی کرده بود، اما قادر به تمایز بین آب بودن آن یا یک ماده شیمیایی نزدیک به آن یعنی هیدروکسیل (OH) نبود.

اکنون داده های این مکان نشان می دهد آب در غلظت های 100 تا 412 قسمت در میلیون(ppi) -تقریباً معادل یک بطری آب 12 اونسی- در یک متر مکعب خاک پخش شده در سطح ماه گیر افتاده است.

این نتایج در آخرین شماره مجله Nature Astronomy منتشر شده است.

پل هرتز مدیر بخش اخترفیزیک در اداره ماموریت های علمی ناسا گفت: ما نشانه هایی داشتیم که H2O –همان آبی که همه ما با آن آشنا هستیم- ممکن است در قسمت آفتاب گیر ماه وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا در ماه آب پیدا کرد

ناسا در ماه آب پیدا کرد