مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 13:402020-10-26سياسي

تقلید یک پهپهاد از بادکنک ماهی برای پرواز ایمنر


با تلاش هومن هدایتی مهندس ایرانی دانشگاه کلرادو بولدر یک پهپاد جدید با الهام از بادکنک ماهی ساخته شده است که قطر آن در صورت احساس خطر می تواند از 20 اینچ تا 33 اینچ تغییر کند و به منظور بهبود ایمنی هوایی برای پهپادها توسعه یافته است.

- با تلاش "هومن هدایتی" مهندس ایرانی دانشگاه "کلرادو بولدر" یک پهپاد جدید با الهام از بادکنک ماهی ساخته شده است که قطر آن در صورت احساس خطر می تواند از 20 اینچ تا 33 اینچ تغییر کند و به منظور بهبود ایمنی هوایی برای پهپادها توسعه یافته است.

ب گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، اگر تا به حال یک بادکنک ماهی را دیده باشید، می دانید که چگونه می داند از خود در برابر خطرات محافظت کند و این کار را با باد کردن خود و در نتیجه بزرگ شدن اندازه خود انجام می دهد تا در مقابل دشمن، تهدیدکننده به نظر برسد یا باد خود را خالی می کند تا از مسیرهای تنگ رد شود.

اکنون محققان دانشگاه کلرادو بولدر با الهام از این نوع ماهی، پهپاد رباتیکی را طراحی کرده اند که می تواند همین کار را انجام دهد و آن را PufferBot نامیده اند.

هومن هدایتی فارغ التحصیل این دانشگاه و سازنده این پهپاد رباتیک گفت: ما در تلاش بودیم یک ربات ایمن تر طراحی کنیم که بتواند ایمنی بیشتری داشته باشد و با بررسی چگونگی انجام این کار توسط حیوانات شروع کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلید یک پهپهاد از بادکنک ماهی برای پرواز ایمنر

تقلید یک پهپهاد از بادکنک ماهی برای پرواز ایمنر