مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 13:152020-10-26اقتصادي

اتخاذ تصمیماتی درباره ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور /کاهش مصرف گوشت قرمز


رییس شورای تامین کنندگان دام زنده گفت: به تازگی در سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، منصور پوریان در گفتگو با رادیو از وجود 335 هزار رأس گوساله پرواری و 70 میلیون رأس گوسفند در کشور خبر داد و افزود: باوجود تمامی این تولیدات قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف همچنان بالاست، که این گرانی متأثر از عوامل مختلفی است و این عوامل هیچ وقت نگذاشته بازار گوشت به ثبات برسد.

وی افزود: به تازگی در سازمان دامپزشکی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیماتی مبنی بر ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور اتخاذ شده است.

رییس شورای تأمین کنندگان دام زنده گفت: متأسفانه طی یک ماه گذشته به صورت بی رویه در تمامی شهرها و استان های کشور این اتفاق افتاد و سبب شده بازار با کمبود و جهش قیمت مواجه شود.

پوریان اظهار داشت: قیمت منطقی هر کیلوگرم دام سبک در شرایط حاضر 40 و دام سنگین 35 هزار تومان است.

وی در ادامه با بیان اینکه کمبود دام و گوشت گرم در کشور وجود ندارد و ذخایر گوشت منجمد نیز در سردخانه ها کامل است، گفت: وقتی بازار خوبی داشته باشیم تولید نیز مطلوب خواهد بود و زمانی که تعادل در بازار به هم بخورد تولید نیز آسیب پذیر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتخاذ تصمیماتی درباره ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور /کاهش مصرف گوشت قرمز

اتخاذ تصمیماتی درباره ممنوعیت جابجایی دام زنده در کشور /کاهش مصرف گوشت قرمز