مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 12:552020-10-26سياسي

حذف سوابق بیمه شدگان متوفی پس از پایان مهلت قانونی ممنوع شد


بر اساس رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، انجام بازرسی مجدد و تحقیق سازمان تامین اجتماعی، در خارج از مهلت 6 ماهه مقرر در مواد 36 و 101 قانون تامین اجتماعی صحیح نیست و اقدام این نهاد در حذف سوابق ایجاد شده برابر مقررات نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، بر اساس مقررات موجود سازمان تامین اجتماعی مجاز است که ضمن بررسی سوابق بیمه شدگان در یک مهلت شش ماهه، در صورت مشاهده موارد خلاف، با لحاظ تشریفات قانونی نسبت به حذف سوابق مربوطه و با کاهش مدت اشتغال یا دستمزد مربوط اقدام کند.

اما شکایاتی از اشخاص حقیقی درباره حذف برخی از سوابق پرداخت حق بیمه بیمه شدگان متوفی از سوی سازمان تامین اجتماعی آن هم پس از گذشت دوره شش ماهه قانونی، به دیوان عدالت اداری واصل شد که شعب مختلف دیوان در این مورد آراء متفاوتی صادر کردند.

مبنای صدور این رای شکایت یکی از شهروندان در مورد بازرسی سازمان تامین اجتماعی، در خارج از مهلت 6 ماهه مقرر در مواد 36 و 101 قانون تامین اجتماعی است.

بر این اساس، شاکی درﺧﻮاست ﺑﺮﻗﺮاری ﻣﺴﺘﻤﺮی ﺑﺎزﻣﺎﻧﺪﮔﺎن را داشته است؛ در حالی که لیست سوابق بیمه ای متوفی در زمان اشتغالش ارسال و بدوا احتساب سوابق صورت گرفته است؛ اما سازمان تامین اجتماعی برخلاف مواد 36 و 101 قانون تامین اجتماعی، در خارج از مهلت 6 ماهه مقرر لیست را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف سوابق بیمه شدگان متوفی پس از پایان مهلت قانونی ممنوع شد

حذف سوابق بیمه شدگان متوفی پس از پایان مهلت قانونی ممنوع شد