مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 12:452020-10-26اقتصادي

کشاورزان بوشهری بازیچه پاسکاری مسؤولان/ تخلفی که ماست مالی شد!


سرویس اقتصادی خبرگزاری فارس- سیداحمد موسوی: شهرستان دشتستان با داشتن چهار میلیون اصله نخل، 75درصد از تولید خرما در استان بوشهر را به خود اختصاص داده و به عنوان قطب تولید خرمای استان بوشهر محسوب می شود.

نخل ها سالانه یک بار ثمر می دهند و کشاورز باید محصول خود را به قیمتی بفروشد که بتواند با درآمد حاصل از آن یک سال زندگی خود را بچرخاند ولی تعیین نرخ و قیمت خرما در دست هزاران نخل دار زحمت کش نیست و این قیمت را کسانی دیگر تعیین می کنند و سود می برند که این خود یک معضل بزرگی برای جامعه نخل داری استان بوشهر است.

  اما این روزها نیز نخل داران این شهرستان حال وروز خوشی ندارند؛ افزایش چند برابری هزینه های عمل آوری (داشت) تا جمع آوری و نگه داری محصول در سردخانه ها ازیک طرف و کاهش چشمگیر قیمت فروش نسبت به سال گذشته و در بیشتر اوقات فروش نرفتن محصول از طرفی دیگر، در کنار تورم افسارگسیخته و مشکلات معیشتی کشاورزان سبب شده تا کام نخل داران دشتستانی روزبه روز تلخ تر و صدای نارضایتی هایشان از وضعیت موجود بلندتر شود.

در کنار معضل فروش خرما با قیمت منصفانه، افزایش غیرقانونی تعرفه نگهداری خرما توسط سردخانه داران، کام کشاورزان را بیش از گذشته تلخ کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان بوشهری بازیچه پاسکاری مسؤولان/ تخلفی که ماست مالی شد!

کشاورزان بوشهری بازیچه پاسکاری مسؤولان/ تخلفی که ماست مالی شد!