مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 12:452020-10-26اقتصادي

عراق از ایران 100 میلیون دلار گوجه و هندوانه خرید


جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که با وجود کاهش آمار کلی تجارت تحت تاثیر کرونا، عراق همچنان به عنوان دومین مقصد صادراتی ایران باقی مانده است.

- جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که با وجود کاهش آمار کلی تجارت تحت تاثیر کرونا، عراق همچنان به عنوان دومین مقصد صادراتی ایران باقی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بررسی آمار تجارت جهانی در سال های گذشته نشان می دهد که پس از چین که بیشترین صادرات به ایران و واردات از ایران را به ثبت رسانده، عراق در طول این دوره، همواره دومین واردکننده عمده کالا از ایران بوده است.

این همسایه غربی که در سال های قبل با جنگ های داخلی درگیر بود، بخش عمده ای از زیرساخت های اقتصادی خود را از دست داده و از این رو برای تامین نیازهای خود به واردات نیاز جدی دارد.

با این وجود اما تحریم های آمریکا باعث شده عراق برای پرداخت هزینه صادرات ایران در حوزه ارزی با مشکل مواجه شود و همین امر باعث شده تعدادی از صادرکنندگان درخواست کنند که بانک مرکزی، رفع تعهد ارزی در عراق را با ریال امکان پذیر کند.

با وجود تمام این ابهامات بررسی آمارهای ارائه شده از تجارت مشترک دو کشور در پنج ماهه ابتدایی سال جاری نشان می دهد که عراق با وجود کاهش جدی تجارت مشترک تحت تاثیر کرونا،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق از ایران 100 میلیون دلار گوجه و هندوانه خرید

عراق از ایران 100 میلیون دلار گوجه و هندوانه خرید