مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 12:202020-10-26بين الملل

ورود پامپئو به هند در نخستین بخش سفر به آسیا


وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه وارد خاک هند شد؛ بخش اول سفر پنج روزه آسیایی که با هدف تقویت روابط استراتژیک در مواجه با نفوذ فزاینده چین در منطقه انجام می شود.

- وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه وارد خاک هند شد؛ بخش اول سفر پنج روزه آسیایی که با هدف تقویت روابط استراتژیک در مواجه با نفوذ فزاینده چین در منطقه انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از رویترز، مایک پامپئو در فرودگاه دهلی نو با کنت جاستر ، سفیر آمریکا در هند دیدار کرد.

پامپئو قرار است دوشنبه شب قبل از دیدار او و مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست مشترک با سوبرامانیان جایشانکار ، وزیر امور خارجه و راجنات سینگ ، وزیر دفاع هند، با جایشانکار دیدار کند.

طبق پیش نویس برنامه سفر که از سوی وزارت خارجه هند منتشر شده، دیرتر همان روز پامپئو و اسپر با نارندا مودی، نخست وزیر هند دیدار خواهند کرد.

این سفر بخشی از تازه ترین تلاش آمریکا برای تقویت اتحاد علیه چین با قاطعیت فزاینده است، که بنا به گفته تحلیل گران، در حال بالابردن نفوذ و سیاسی و نظامی اش در سراسر آسیا است.

پامپئو قرار است به سریلانکا و مالدیو هم سفر کند، دو کشور اقیانوس هند که چین در آن ها زیرساخت های مختلفی ساخته و تأمین مالی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود پامپئو به هند در نخستین بخش سفر به آسیا

ورود پامپئو به هند در نخستین بخش سفر به آسیا