مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:552020-10-26اقتصادي

آغاز برداشت زعفران از مزارع گلپایگان


برداشت زعفران از مزارع گلپایگان آغاز شده است و پیش بینی تولید 500 کیلوگرم زعفران محصول را در سال جاری داریم.

- حیدرعلی گل محمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر از برداشت زعفران در شهرستان گلپایگان خبر داد و اظهار داشت: برداشت زعفران از سطح 50 هکتاری مزارع بارور شهرستان گلپایگان از اواخر مهر ماه شروع و تا اواسط آبانماه ادامه دارد.

وی افزود: در شهرستان گلپایگان زعفران در سطح 60 هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت رفته که 10 هکتار آن در سال جاری زیر کشت رفته است.

رییس جهاد کشاورزی گلپایگان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و مدیریت در کشت مزارع زعفران امسال میزان عملکرد برداشت در هر هکتار بیش از 10 کیلوگرم بود و پیش بینی می شود حدود 500 کیلوگرم زعفران در شهرستان گلپایگان تولید شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان به ازای هر هکتار برداشت زعفران 200 نفر روز اشتغالزایی فراهم شده است، گفت: با توجه به اقتصادی بودن کشت زعفران و نیاز به آبیاری کم و خرد بودن بیشتر اراضی کشاورزی شهرستان هر ساله روند کشت این محصول رشد مناسبی دارد.

پیش بینی برداشت یک هزار و 519 تن لوبیا در گلپایگان گل محمدی با اشاره به برداشت محصول لوبیا در شهرستان گلپایگان گفت: برداشت لوبیا از نیمه مهرماه آغاز شده است و پیش بینی می شود از سطح 524 هکتاری زیر کشت این محصول یک هزار و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت زعفران از مزارع گلپایگان

آغاز برداشت زعفران از مزارع گلپایگان