مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:402020-10-26اقتصادي

افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه قشم تا سه روز دیگر


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر از افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه قشم تا سه روز دیگر خبر داد و گفت: این واحد در تاریخ 28 شهریورماه با شبکه سراسری سنکرون شد و هشتم آبان ماه، - افتتاح رسمی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید فریدالدین معصومی، امروز در نشستی خبری با بیان اینکه نیروگاهی 500 مگاواتی در جزیره قشم با توان داخلی در حال ساخت است، اظهار کرد: در تابستان امسال دو واحد گازی آن به مجموع ظرفیت 340 مگاوات وارد مدار بهره برداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت فیزیکی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم 60 درصد است، گفت: بهره برداری از واحد بخار این نیروگاه و رسیدن ظرفیت تولید برق آن به 500 مگاوات در نیمه نخست سال 1400 محقق می شود.

معصومی ادامه داد: جزیره قشم در ایام تابستان بین 280 تا 300 مگاوات و در دیگر ایام سال بین 80 تا 100 مگاوات نیاز مصرف برق دارد، در حالی که بدون نیروگاه قشم، ظرفیت تولید برق در این جزیره در تابستان 80 مگاوات و در زمستان حدود 40 مگاوات بود؛ با بهره برداری از دو واحد گازی نیروگاه قشم، نه تنها این جزیره در تأمین برق مورد نیاز خود، خودکفا شده است، بلکه اکنون ظرفیت صادرات برق به استان هرمزگان نیز به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر با بیان اینکه پیش از این قول عرضه سهام نیروگاه گیلان را در تابستان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه قشم تا سه روز دیگر

افتتاح دومین واحد گازی نیروگاه قشم تا سه روز دیگر