مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 10:552020-10-26سياسي

اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد کلید خورد


علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از بهبودی کامل و فائق آمدن بر بیماری ناشی از ویروس کرونا، از مرکز ملی فناوری های کوانتومی ایران بازدید و دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.

- علی اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از بهبودی کامل و فائق آمدن بر بیماری ناشی از ویروس کرونا، از مرکز ملی فناوری های کوانتومی ایران بازدید و دستور آغاز فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد را صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این بازدید معاون رییس جمهور ضمن بررسی و پیگیری دستاوردهای این مرکز در حوزه های مختلف فناوری های کوانتومی، از اتاق های تمیز ساخته شده برای پروژه های ساعت اتمی، رمزنگاری کوانتومی، لیتوگرافی و مترولوژی کوانتومی بازدید کرد و از پیشرفت های ثمربخش این فناوری سطح بالا ( High-Tech ) در سازمان انرژی اتمی ابراز خرسندی کرد.

در ادامه این بازدید رییس سازمان انرژی اتمی ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات و زحمات دست اندرکاران پروژه ی کم نظیر رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد که فاز اول آن با موفقیت در فاصله ی 300 متری انجام و عملیاتی شده بود، دستور آغاز فاز دوم این پروژه که با محوریت ارسال فوتون های در همتنیده و رمزنگاری کوانتومی بین پردیس مرکزی سازمان انرژی ات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد کلید خورد

اجرای فاز دوم پروژه رمزنگاری کوانتومی فضای آزاد کلید خورد