مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 09:402020-10-26پزشكي

توصیه به مبتلایان صرع در پاندمی کرونا


متخصص بیماریهای مغز و اعصاب درباره شیوع بیماری صرع در ایران، گفت: این بیماری 1,8 دهم درصد در ایران شیوع دارد و حدود یک میلیون و200 هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری هستند، - متخصص بیماریهای مغز و اعصاب درباره شیوع بیماری صرع در ایران، گفت: این بیماری 1,8 دهم درصد در ایران شیوع دارد و حدود یک میلیون و200 هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری هستند، مطالعات و آمارها نیز نشان می دهد تعدادی از این افراد را کودکان تشکیل می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرزاد اشرافی با اشاره به این که بیماری صرع مشخصا به سیستم اعصاب مرکزی مربوط می شود، اظهار کرد: صرع بیماری غیر واگیردار و یکی از چهار بیماری شایع سیستم اعصاب مرکزی است.

وی درباره حمله های تشنجی نیز توضیح داد: تشنج در واقع حمله ناگهانی سیستم الکتریکی مغز است که تمام مغز را دچار یک حمله ناگهانی کرده و باعث می شود که در مغز به صورت ناگهانی فعالیتی ایجاد شده و همین امر می تواند اختلال و یا کاهش هوشیاری و حرکات غیرطبیعی را در بدن ایجاد کند.

حدود50 تا 60 درصد موارد ابتلا به صرع ناشناخته است این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که حدود50 تا 60 درصد موارد ابتلابه صرع ناشناخته است، افزود: تشنج در هر سن، جنس و یا نژادی وجود دارد ولی در مواردی علت صرع می تواند ضربات مغزی، سکته های مغزی، تومورها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه به مبتلایان صرع در پاندمی کرونا

توصیه به مبتلایان صرع در پاندمی کرونا