مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 09:252020-10-26سياسي

حاشیه نشینی از ابتدا تا امروز


اگر بخواهیم این پدیده را تعریف کنیم باید بگوییم حاشیه نشینی معمولاً به صورت شهرک نشینی در اطراف شهرها دیده می شود، به عبارت دیگر شهرک های حاشیه نشینان در اصل «روستای شهر» یا «شهرک های روستاگونه درون شهر» هستند.

- ایسنا/همدان اگر بخواهیم این پدیده را تعریف کنیم باید بگوییم حاشیه نشینی معمولاً به صورت شهرک نشینی در اطراف شهرها دیده می شود، به عبارت دیگر شهرک های حاشیه نشینان در اصل روستای شهر یا شهرک های روستاگونه درون شهر هستند.

این پدیده اجتماعی ریشه در زمان های بسیار دور دارد و در کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته دیده می شود اگرچه حاشیه نشینی در دو نوع کشور نامبرده تفاوت هایی از نظر نحوه رفتار اجتماعی حاشیه نشینان و علل تاریخی به وجود آورنده آن دارد.

حاشیه نشینی در شهرهای ایران عمدتاً به صورت شهرک نشینی در حومه شهرها و همچنین آلونک نشینی دیده می شود، به نظر می رسد این پدیده مهم در سال های اخیر بیش از گذشته گسترش یافته، تبعات مثبت و منفی حاشیه نشینی و درگیری حاشیه نشینان با این پیامدها همواره یکی از مباحث مهم در مدیریت شهری است، به همین علت پای صحبت های یک جامعه شناس نشستیم تا علل و عوامل حاشیه نشینی را بررسی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه نشینی از ابتدا تا امروز

حاشیه نشینی از ابتدا تا امروز