مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 08:152020-10-26اقتصادي

تحقق 78 درصد برنامه تولید بذر گندم


معاون موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گفت: 380 هزار تن بذر گندم در سال 99-98 تولید شده که تحقق 78 درصدی هدف برنامه را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، صمد مبصر گفت: گزارش های کشت گندم از استان ها حاکی از آن است که بذرهای انباری در سنوات گذشته و بذرهای تولیدی سال 99-98 جذب شده اند و یا در مناطق گرمسیر درحال جذب هستند.

وی با بیان این که بذرهایی که در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، ضدعفونی شده و از سوی موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال گواهی شده است، اظهار داشت: در سال زراعی 97-96 حدود 60 تا 70 هزار تن بذر گندم انباری داشتیم که این مقدار در سال زراعی 98-97 به 130 هزار تن رسید.

مبصر ادامه داد: امسال برای بذر گواهی شده گندم تقاضای خوبی از سوی کشاورزان وجود دارد به طوری که اگر بذر بیشتری داشتیم، امکان جذب و کشت آن بود.

وی از شرایط خوب کشت بذر هیبرید ذرت در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 99 در سطح 6 هزار هکتار بذر هیبرید ذرت کشت شد و اکنون مزارع در حال برداشت هستند.

معاون کنترل و گواهی بذر موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال پیش بینی کرد که نزدیک به 15 هزار تن بذر هیبرید ذرت از ارقام مختلف تولید و در کیسه های بسته بندی شده، آماده توزیع شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق 78 درصد برنامه تولید بذر گندم

تحقق 78 درصد برنامه تولید بذر گندم