مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 14:452020-10-25سياسي

هوش مصنوعی ابزاری برای کمک به مجتهدان فقیهان و محققان علوم اسلامی


هوش مصنوعی ابزاری برای کمک به مجتهد، فقیه و محقق حوزه که می تواند کار علمی و استدلال فقهی را سریع تر عمیق تر و دقیق تر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علیرضا اعرافی عصر یکشنبه در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی که در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به توطئه خلفای عباسی برای منحرف کردن اذهان مردم نسبت به مسئله امامت گفت: توطئه های خلفای عباسی به ویژه در عصر امام رضا بسیار خطرناک و پیچیده بود اما امام رضا با درایت آنها را خنثی کرد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به شرایط بسیار بد امامان بعد از امام رضا (ع) گفت: بعد از شکست مامون در توطئه ولایت عهدی امامان بعد از امام رضا (ع) همگی با توطئه و در سنین کم به شهادت رسیدند.

وی افزود: سه امام متاخر بعد از امام رضا (ع) همگی زمینه را برای عصر غیبت فراهم کردند و عقل و ذهن جامعه را برای امامت حضرت حجت (عج) و عصر فقاهت آماده کردند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهتمام حوزه به استفاده از فناوری های نوین گفت: بیش از 100 پروژه در حوزه دیجیتال سازی، فضای مجازی و هوش مصنوعی تصویب شروع و یا حتی تکمیل و به بهره برداری رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی ابزاری برای کمک به مجتهدان فقیهان و محققان علوم اسلامی

هوش مصنوعی ابزاری برای کمک به مجتهدان فقیهان و محققان علوم اسلامی