مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 14:352020-10-25اقتصادي

توقع جامعه از بانک مرکزی کنترل تورم است


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به سختی های سیاست گذاری پولی و کنترل نقدینگی در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، نوشت: امروز افزایش نرخ سود بانکی سیاستی نیست که توفیق قطعی داشته باشد و برهمین اساس به دنبال روش های دیگری برای کاهش فشار تورمی در بازارها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی امروز در صفحه مجازی یادداشتی با عنوان  اهداف و ابزار بانک مرکزی  نوشت.

رییس کل بانک مرکزی نوشته است:  در طول حدود دو سال گذشته، بانک مرکزی تحت فشار فزاینده ای بوده است که دلیل اصلی آن، شدت گرفتن تحریم ها و شوک منفی عرضه، آن هم در شرایطی که نیروی انباشته شده نقدینگی هم در حال تخلیه شدن روی قیمت ها بود.

مشکلات دیگر، از جمله تصور می کرد دچار فروپاشی نشده و نشانه های فاصله گرفتن از عمق رکود را نمایان ساخته است و تمام تلاش بانک مرکزی بایستی معطوف به کنترل تورم به هر طریق ممکن و تداوم وضعیت روبه بهبود بخش حقیقی باشد.

بانک مرکزی به خوبی واقف است که، با توجه به وجود شوک منفی عرضه، ناترازی بانک ها و نیاز مالی دولت، امروز افزایش نرخ سود بانکی سیاستی نیست که توفیق قطعی داشته باشد و برهمین اساس به دنبال روش های دیگری برای کاهش فشار تورمی در بازارها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقع جامعه از بانک مرکزی کنترل تورم است

توقع جامعه از بانک مرکزی کنترل تورم است