مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 12:052020-10-25بين الملل

نماینده عراقی: بغداد توافقات با پاریس را تعلیق کند


یک نماینده عراقی از دولت الکاظمی خواست که کلیه توافق نامه های امضا شده با پاریس را تا زمان عذرخواهی رییس جمهور فرانسه از مسلمانان به حالت تعلیق درآورد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رعد الدهلکی نماینده پارلمان عراق به موضع اسلام ستیزانه امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه و انتشار کاریکاتورهای اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در فرانسه واکنش نشان داد و گفت که اهانت به پیامبر اکرم (ص)، اهانت به همه مسلمانان و امری غیرقابل قبول است.

وی در ادامه از دولت و وزارت خارجه عراق خواست تا سفیر فرانسه در بغداد را فرابخوانند و یادداشت اعتراض خود در واکنش به این اهانت را به وی تحویل دهند و خواستار عذرخواهی رسمی پاریس از کلیه مسلمانان شوند.

الدهلکی طی بیانیه ای که در پایگاه خبری تقدم منتشر شد، اعلام کرد که موضع گیری رییس جمهور فرانسه در قبال انتشار کاریکاتور موهن علیه پیامبر شوکه کننده و غیرقابل انتظار بود.

وی تصریح کرد که این اهانت ها و اقدامات مردود است و موجب ایجاد بسترهایی برای تشدید تروریسم و افراطی گری است.

چنین اقداماتی با آزادی بیان هماهنگ نیست و با کلیه عرف های بین المللی که تعرض و اهانت به انبیاء و رسولان و صحابی آنها را ممنوع می داند، در تعارض است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده عراقی: بغداد توافقات با پاریس را تعلیق کند

نماینده عراقی: بغداد توافقات با پاریس را تعلیق کند