مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 08:352020-10-25بين الملل

آغاز تظاهرات در شهرهای مختلف عراق به مناسبت نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر+عکس


مردم عراق به مناسبت اولین سالگرد اعتراضات اکتبر 2019 در میدان تحریر بغداد و سایر میدان های تحصن در استان های مختلف جمع شدند و تحت تدابیر شدید امنیتی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استان های مرکزی و جنوبی عراق از اول اکتبر 2019 شاهد اعتراض مردمی علیه به فساد، بیکاری و نقصان خدمات عمومی به شکل تظاهرات، راه پیمایی، تحصن و اعتصاب بود.

این تظاهرات های که ابتدا با موجی آرام آغاز شد، به مدت چند هفته ادامه یافت تا اینکه دور دوم آن از 25 اکتبر باز سر گرفته شد.

  همین تظاهرات ها موجب شد تا عادل عبدالمهدی نخست وزیر وقت برای مهار اعتراضات و منافع ملی استعفا کند و در نهایت پس از کش وقوس های متعدد، مصطفی الکاظمی به عنوان نخست وزیر جدید سوگند یاد کرد.

حال پس از گذشت یک سال از آغاز اعتراضات و تظاهرات های مردمی در خیابان های مختلف و کشته و زخمی شدن شماری از معترضان و نیروهای امنیتی، هنوز به هیچ یک از مطالبات اصلی معترضان پاسخ داده نشده و به همین دلیل مردم استان های مختلف اعلام کرده اند که در سالگرد آغاز اعتراضات خود بار دیگر به میدان خواهند آمد.

تجمع معترضان عراقی در شهرهای مختلف برای آغاز تظاهرات گسترده در سالگرد اعتراضات اکتبر  از شب گذشته میدان التحریر بغداد شاهد حضور و تجمع معترضان بود که یک روز مانده به 25 اکتبرخود را به این می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تظاهرات در شهرهای مختلف عراق به مناسبت نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر+عکس

آغاز تظاهرات در شهرهای مختلف عراق به مناسبت نخستین سالگرد اعتراضات اکتبر+عکس