مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 08:052020-10-25بين الملل

اتیوپی سفیر آمریکا را به خاطر سخنان ترامپ احضار کرد


اتیوپی سفیر آمریکا در این کشور را به خاطر آنچه که تحریک جنگ بین اتیوپی و مصر از جانب دونالد ترامپ در ارتباط با مناقشه آنها در خصوص پر و عملیاتی کردن یک سد برق آبی بزرگ خواند احضار کرد.

- اتیوپی سفیر آمریکا در این کشور را به خاطر آنچه که "تحریک جنگ" بین اتیوپی و مصر از جانب دونالد ترامپ در ارتباط با مناقشه آنها در خصوص پر و عملیاتی کردن یک سد برق آبی بزرگ خواند احضار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز جمعه خواستار توافقی میان این کشور ها شد اما گفت که این یک وضعیت خطرناک بوده و ممکن است قاهره در نهایت سد را منفجر کند .

گدو آندارگاچیو، وزیر امور خارجه اتیوپی مایک رینور، سفیر آمریکا در آدیس آبابا را به منظور شفافسازی در مورد این اظهارنظرها احضار کرد.

وزارت امور خارجه اتیوپی در بیانیه خود عنوان کرد: تحریم به جنگ میان اتیوپی و مصر از سوی یک رییس جمهور مشغول به کار در آمریکا نه بازتاب دهنده شراکت دیرینه و ائتلاف راهبردی میان اتیوپی و آمریکا بوده و نه در چارچوب قوانین بین المللی حاکم بر روابط بین کشورها قابل قبول است.

رییس جمهور آمریکا این اظهارنظر را در جریان گفتگوی تلفنی با عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در پی اعلام عادی سازی روابط بین این کشور و رژیم صهیونیستی مطرح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتیوپی سفیر آمریکا را به خاطر سخنان ترامپ احضار کرد

اتیوپی سفیر آمریکا را به خاطر سخنان ترامپ احضار کرد