مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 05:552020-10-25اجتماعي

دروازه قرآن شیراز در مقابل سیل احتمالی ایمن سازی شد


مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: با شناسایی علل وقوع سیل فروردین ماه 98 در دروازه قرآن، اقدامات لازم انجام و این نقطه در مقابل سیل احتمالی ایمن سازی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، امیرحسین جمشیدی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس طرح ارایه شده از سوی اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری و نظر مشاور شهرداری شیراز پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب حوزه آبخیز دروازه قرآن شیراز اجرا شد که این پروژه به مهار آب‌های سطحی کمک و از ایجاد دبی ناگهانی در ورودی شهر جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در دروازه قرآن باعث می‌شود جلو آب در هنگام بارندگی لحظه‌ای که شدت آن در بازه زمانی کم باشد و دبی لحظه‌ای آن زیاد باشد، گرفته شود و آب را به مرور به سمت دروازه قرآن آزاد ‌کند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس گفت: با اجرای طرح آبخیزداری نیازی به افزایش قطر کالورت یا زیرآبگذر نداشت و حتی برآورد صورت گرفته براساس دور بازگشت 100 ساله پاسخگو بود اما برای اطمینان بیشتر دور بازگشت را 500 ساله گرفتیم و لوله کمکی در کنار کالورت قدیمی اضافه کردیم که اگر بارندگی استثنایی ایجاد شود حجم آب را از دروازه قرآن به رودخانه خشک انتقال دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دروازه قرآن شیراز در مقابل سیل احتمالی ایمن سازی شد

دروازه قرآن شیراز در مقابل سیل احتمالی ایمن سازی شد