مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 04:502020-10-25سياسي

خانه ای که دوره های مختلف زمین را روایت می کند! + عکس و فیلم


شهروند خوش ذوق«آبدانانی» از سال 80 با جمع آوری 2 میلیون سنگ، سنگ ریزه و سنگواره در اندازه های مختلف نمای خانه اش را تزیین کرده به طوری که در حال حاضر به مکانی جذاب و دیدنی برای همگان مبدل شده است.

- خبرگزاری فارس- ایلام؛ فاطمه فتاحی: در کوچه پس کوچه های شهرستان آبدانان در انتهای کوچه ای تنگ، خانه ای کوچک با نمایی خاص توجه همه را به خود جلب کرده است؛ خانه ای که با سنگ های رنگارنگ به شکل خاصی تزیین شده و در میان این سنگ ها فسیل های زیبایی نیز به چشم می خورد.

خانه ای متفاوت که در دل شهر آبدانان بنا شده؛ یکی از ساکنان خوش ذوق این شهر پس از چندین سال تلاش مداوم این خانه را با سنگ های فسیلی تزیین کرده؛ بخش های نمای بیرونی و داخلی این خانه و محوطه آن با سنگ های طرح دار فسیلی در رنگ های مختلف جلوه بدیع و چشم نوازی ایجاد کرده و در حال حاضر به یکی از زیبایی های شهر آبدانان تبدیل شده است.

در استان ایلام سنگ های بی نظیری از دوره های مختلف زمین شناسی و تاریخ انسان اولیه وجود دارد که شاید نمونه آن ها در هیچ کجای کشور  یافت نشود؛ صاحب این منزل برای پیداکردن این سنگ های تزیینی بیشترکوه ها، رودخانه ها و بیابان های این شهرستان و سایر شهرستان های مجاور را به صورت پیاده طی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه ای که دوره های مختلف زمین را روایت می کند! + عکس و فیلم

خانه ای که دوره های مختلف زمین را روایت می کند! + عکس و فیلم