مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 04:502020-10-25سياسي

امام حسن عسکری(ع) سیاست گذار مکتب انتظار


سالهاست که شادی و نشاط ربیع الانام با شهادت یازدهمین امام بشریت، مسیر هدایت و بنیانگذار نهضت جهانی انتظار، رنگ دیگری گرفته است و امروز دلهایمان داغدار امامی است که شهادت ارثیه دیرینه خاندانش بوده و سیادت در عین مظلومیت نشان افتخارش و صیانت از ارکان دین راه و رسم نیاکانش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، امروز سالروز شهادت امامی است که نه تنها تسلیم ظلم و جور دستگاه پلید و سیاست باز عباسی نشد، بلکه با صبر و درایت و سیاستگذاری و برنامه ریزی در نهایت آینده نگری و آموزش صحیح، بهترین مسیر را برای حفظ دین و واگذاری اصل آن به آیندگان در پیش گرفت.

ابومحمد حسن بن علی عسگری(علیه السلام) در هشتم ربیع الثانی سال232 قمری در مدینه متولد شده و پس از 28 سال زندگی، در 8 ربیع الاول 260 قمری بر اثر مسمومیت با سم در سامراء به شهادت رسیدند.

ابومحمد به ابوالحجه و ابوالقائم نیز معروف بود و خالص و زکی و هادی  و نماد هدایت و نشانه راهیابی و حرکت در صراط مستقیم برای عالمیان بودند و چون سامراء منطقه ای نظامی به شمار می رفت؛ امام را به خاطر اقامت در آنجا (یا محله ای از آنجا) عسکری لقب داده اند.

مبارزات و مواضع سیاسی ائمه(ع) در برابر جریان های حاکم، منطبق با شرایط جامعه بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام حسن عسکری(ع) سیاست گذار مکتب انتظار

امام حسن عسکری(ع) سیاست گذار مکتب انتظار