مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 04:302020-10-25سياسي

آماده سازی مردم برای عصر غیبت از کی آغاز شد؟


رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که موضوع غیبت صرفا از زمان امام حسن عسگری(ع) مطرح نشده است، گفت: از زمان پیامبر اکرم(ص) و پس از آن ائمه معصومین(ع) در موضوع غیبت و تبیین آن برای مردم و ورود به این فراز تاریخی تلاش و با گفت وگوها و کلام خود مردم .

- رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان این که موضوع غیبت صرفا از زمان امام حسن عسگری(ع) مطرح نشده است، گفت: از زمان پیامبر اکرم(ص) و پس از آن ائمه معصومین(ع) در موضوع غیبت و تبیین آن برای مردم و ورود به این فراز تاریخی تلاش و با گفت وگوها و کلام خود مردم را برای عصر غیبت آماده می کردند.

حجت الاسلام مجتبی کلباسی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که ائمه معصومین(ع) از چه راه کارهایی برای آشنایی مردم با عصر غیبت بهره می بردند، اظهار کرد: موضوع غیبت از زمان امام حسن عسگری(ع) مطرح نشده بلکه در کلام امام علی(ع) و ائمه(ع) دیگر تا زمان امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) مطرح بوده است.

عملا با کلام اهل بیت(ع) مردم توانستند عصر غیبت را به صورت نسبی تجربه کنند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: البته برخی از ائمه معصومین(ع) به خاطر شرایط گاهی در غیبت بودند، امام موسی بن جعفر(ع) سال ها در زندان بودند، حتی امامان عسگریین(ع) بخش عمده ای از زندگی خود را در مجموعه ای نظامی در سامرا گذراندند، بنابراین اهل بیت(ع) از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده سازی مردم برای عصر غیبت از کی آغاز شد؟

آماده سازی مردم برای عصر غیبت از کی آغاز شد؟