مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 04:052020-10-25اقتصادي

ماجرای توقف خط تولید روغن در شرکت بورسی غبشهر/ پای دولت عربستان سعودی درمیان است؟!


سینا احدیان؛ روز اول آبان شرکت صنعتی بهشهر با نماد بورسی غبشهر با افشای اطلاعات گروه الف در بازار سرمایه اعلام کرد: - حسن خلخالی؛ مدیرعامل شرکت مارگارین با اشاره به اینکه ذخایر مواد اولیه روغن برای ماه های پیش رو کافی است گفت: انتظار کمبود توزیع روغن در سطح کشور وجود ندارد.

خلخالی با اشاره به اینکه درحال حاضر دولت و بانک مرکزی در تلاشند تا بخشی از مشکلات را برطرف کنند به موضوع تهاتر ارزی با صادرکنندگانی که نتوانسته اند ارز خود را به کشور باز گردانند اشاره کرد و گفت: دولت در تلاش است تا با این تهاتر مشکل تولیدکنندگانی مانند تولیدکنندگان حوزه روغن را برطرف سازد ضمنا بانک مرکزی پرداخت مابه التفاوت ارز 4200 تومانی و ارز نیما را نیز تقبل خواهد کرد و به این ترتیب مواد اولیه با قیمت مناسب در اختیار تولیدکننده قرار خواهد گرفت.

به گفته خلخالی نسبت به یک ماه قبل نیز از منظر ذخایر استراتژیک در وضعیت مناسبی قرار داریم و به همین دلیل انتظار نمی رود مشکل خاصی در تولید روغن وجود داشته باشد.

از سوی دیگر در گمرک نیز ذخایر مناسبی وجود دارد که با یک اراده قوی در حوزه ارز می توان آن را آزاد و به چرخه وارد کرد.

در همین رابطه با علیرضا باغانی؛ کارشناس بازار سرمایه برای ارزیابی تاثیرات جانبی این مساله بر بورس و اقتصاد کشور گفتگو کردیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای توقف خط تولید روغن در شرکت بورسی غبشهر/ پای دولت عربستان سعودی درمیان است؟!

ماجرای توقف خط تولید روغن در شرکت بورسی غبشهر/ پای دولت عربستان سعودی درمیان است؟!