مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 آبان 1399 ساعت 00:052020-10-24اقتصادي

شکوفه دهی به وقت پاییز/توجه باغداران به مدیریت تغذیه


معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شکوفه دهی درختان مرکبات در زمان برداشت محصول گفت: درختان در اثر تنش های محیطی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، شکوفه دهی درختان مرکبات در فصلی که شاهد میوه آن باشیم، درنوع خود پدیده ای بی سابقه است که موجب تعجب خواهد شد.

این روزها که فصل برداشت مرکبات است برخی از درختان به شکوفه نشسته است؛ اینکه درختان در این فصل از سال شکوفه دهند درواقع براثر شوک تغییرات آب  هوایی خواهد بود که درختان در مقطعی از زمان که هوا سرد شده فکر زمستان بوده و با گرم شدن هوا و تصور تجربه فصل زمستان شکوفه داده و شروع به گل دهی می کنند.

البته در کنار این مسائل برخی از کارشناسان اعتقاد دارند این پدیده روی شکوفه و گل دهی و حتی در میزان میوه دهی درختان در فصل بهار تاثیرگذار خواهد بود.

  حسین مولایی معاون مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: درختان در اثر تنش های محیطی، گرما، سرما، خشکی و شوک های اقلیمی وارد گلدهی می شوند.

وی با بیان اینکه پدیده گل دهی برای درختان مرکبات هیچ مشکلی ایجاد نمی کند، افزود:  در فصل بهار نیز دوباره شاهد گلدهی درختان مرکبات خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفه دهی به وقت پاییز/توجه باغداران به مدیریت تغذیه

شکوفه دهی به وقت پاییز/توجه باغداران به مدیریت تغذیه