مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 18:052020-10-24اقتصادي

طرح پرورش ماهی قزل آلا تا 2 هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای ورزقان


رییس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از طرح پرورش ماهی قزل آلا تا 2 هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای ورزقان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ورزقان،  اکبر فتحی  در بازدید از مجتمع کشاورزی و پرورش ماهی مرزآباد چای (مهرزاد) خاروانا، بر حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی با هدف جهش تولید و اشتغال تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ورزقان توسعه طرح 200 تنی پرورش ماهی قزل آلا با استفاده از تعداد 7 حلقه چاه حفر شده در حاشیه رودخانه حاجیلار به 500 تن در منطقه خاروانا (مزرعه آقای مهرزاد مرزآبادی) به بهره برداری رسیده است، اظهار داظهار داشت: طرح مطالعاتی توسعه طرح پرورش ماهی قزل آلا تا سقف 2000 تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای با کمک همین سرمایه گذار بخش خصوصی در حال انجام بوده و موافقت های اولیه سازمان های ذی ربط کسب شده است.

فرماندار ورزقان نیز گفت: اجرای پایاب سد آقبلاغ سفلی ـ سیه کلان با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب و منطقه ای و بهره برداران گامی مهم در اجرای شبکه پایاب این سد به شمار می رود.

محمدباقر خانی سدهای آقبلاغ سفلی ـ سیه کلان و حاجیلر چای را ظرفیتی مهم، برای توسعه کشاورزی و تامین آب مورد نیاز شرب و صنعت شهرستان دانست و با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت سدهای آبخیزداری شهرستان برای توسعه کشاورزی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پرورش ماهی قزل آلا تا 2 هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای ورزقان

طرح پرورش ماهی قزل آلا تا 2 هزار تن در حاشیه رودخانه حاجیلار چای ورزقان