مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 17:402020-10-24سياسي

رحیم نیکبخت: شهادت آقا مصطفی باعث تسریع در انقلاب شد


موضوع مهمی که در تاریخ انقلاب اسلامی دارای اهمیت است این است که شهادت غریبانه آیت الله حاج آقا مصطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و روند پیروزی انقلاب نقش مهمی ایفا کرد و باعث شد حادثه شهادت ایشان حوادث بعدی را هم رقم بزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ نشریه حریم امام نوشت: رحیم نیکبخت دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است.

وی در کنار پژوهش در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ معاصر آذربایجان، مدیر بخش تدوین اسناد و تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی و مدیر بخش تحقیقات تاریخ مجلس نیز است.

آنچه در ادامه میخوانید گفتگوی هفته نامه حریم امام با این محقق در باره آثار شهادت حاج آقا مصطفی بر روند پیروزی انقلاب اسلامی است.

به نظر شما جایگاه و موقعیت علمی و تحصیلات علوم دینی حاج آقا مصطفی چگونه است؟ بر اساس اسناد و مدارک، و از روی آثار علمی منتشر شده حاج آقا مصطفی میشود مدعی شد که ایشان در تحصیلات علوم دینی و مباحثی که مربوط به یک فقیه و یک عالم دینی است، جایگاه شایستهای در میان حوزویان داشته و توانست تحصیلات عالی را در سنین جوانی پشت سر بگذارد و به همین علت اگر شهادت غریبانه برای ایشان اتفاق نمیافتاد، قطعا به یکی از شخصیتهای مهم در عرصه علم و فقاهت چه در حوزه نجف و چه در حوزه قم تبدیل میشد و حتی در سطح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رحیم نیکبخت: شهادت آقا مصطفی باعث تسریع در انقلاب شد

رحیم نیکبخت: شهادت آقا مصطفی باعث تسریع در انقلاب شد