مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 15:152020-10-24بين الملل

چین هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز جزیره تایوان رصد کرد


منابع آگاه در ارتش چین اعلام کردند که ارتش این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز جزیره تایوان رصد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روزنامه سَوث چاینا مورنینگ پُست ، منابع آگاه در ارتش چین اعلام کردند که ارتش این کشور یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز جزیره تایوان رصد کرده است.

بر اساس اعلام این روزنامه، در حالیکه پیشتر آمریکا و تایوان این موضوع را تکذیب کرده بودند؛ نیروی هوایی آمریکا چهارشنبه گذشته تایید کرده بود که یک فروند هواپیمای شناسایی ویژه جنگ الکترونیک این کشور برای مدتی در منطقه مذکور مشغول گشت زنی بوده است.

بر اساس اعلام این رسانه، شماره پرواز این هواپیما 62-4134 بوده و در ارتفاع 31 هزار و 500 فوتی برای مدتی بر فراز تایوان در حال پرواز بوده است.

سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز در این باره گفت: تایید می کنم که هواپیمای آر سی -135 (RC-135W) بر فراز شمال تایوان در حال پرواز بود.

البته به دلایل امنیتی قادر به ارائه توضیحات بیشتر درباره ماموریت آن نیستم.

این در حالی است که چین همواره به آمریکا و متحدان غربی درباره خط قرمز خود مبنی بر لزوم احترام به اصل چین واحد که مستلزم عدم تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابعه شامل تایوان، هنگ کنگ، ماکائو و تبت است؛ هشدار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز جزیره تایوان رصد کرد

چین هواپیمای شناسایی آمریکا را بر فراز جزیره تایوان رصد کرد