مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 10:302020-10-24اقتصادي

حرکت قیمت های خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت


جایگزینی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان وتولیدکندگان به جای شورای رقابت به عنوان متولی قیمت گذاری خودرو چندان به مذاق این شورا خوش نیامده است.

- جی پلاس ، پیش از مطرح شدن این طرح وتقدیم آن به هیات رییسه مجلس هنگامی که زمزمه هایی مبنی بر عرضه فیزیکی خودرو و کشف قیمت در آن مطرح شده بود نیز رضا شیوا ،رییس شورای رقابت به تکیه بر عدم تعادل عرضه وتقاضا به طور جدی با این طرح به مخالفت برخواست.

خودرو پلاس نوشت؛ چندی پس از آن حت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع ومعادن مجلس از تدوین وبررسی طرحی به منظور ساماندهی بازار خودرو خبر داد که یکی از بندهای آن تغییر مرجع قیمت گذاری بود.

آنچه که مشخص است در این داستان خودروسازان نیز در جریان بوده اند وبر اساس درخواست سال های اخیر آنان می توان یقین داشت که آنها درخواست تعیین قیمت در حاشیه بازار را مطرح وبر آن پافشاری کرده اند.

در این میان با توجه به انتقال وظیفه قیمت گذاری از شورای رقابت به سازمان حمایت مشخص می شود که نظر آنها تامین نشده وسیاست گزارن ترجیح داده اند که نهاد دیگری را جایگزین شورای رقابت کنند.

شورایی که طی مدت زمانی که از عمرش می گذرد هموراه محل چالش واختلاف خودروسازان بوده است وطی ماه های اخیر نحوه قیمت گذاری این نهاد را یکی از اصلی ترین دلایل زیان دهی خود اعلام میکنند وبار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت قیمت های خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت

حرکت قیمت های خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت